Professor Dennis Paul
Professor Dennis Paul
For questions or appointments write to d.paul(at)hfk-bremen.de
Professor Dennis Paul is located in Room 2 10.040
Areas of Interest ( Selected, as of 2016.04 )
- The Crafts + The Digital: Researching Possible Collaboration between Artisians and Interaction Designers/Media Artists
- Hacking as an Artistic/Design Practice
- Media Lies: Fabricating Situations and Object to Create Bubbles of Plausible Fictions
- Design Fictions: Looking at Interaction Design as a Strategy for Dis-/Utopistic
- Design + Speculations ( with a focus on new forms of staging such speculation )
- Domestic Robotics: Research on Non-Work Related Applications of Robotic Technologies.
- Interaction Design for Non-Humans: Non-Human Centered Design. Designing for and Utilizing the Potential of Everything but Humans.
- Artgames / Not-Games
- Technology + Rituals
- Critical Visualizations
- New Muscial Instruments ( as Expert Interfaces )
Supervised Theses ( Selected, as of 2016.04 )
Bachelor
- Okan Gürsel: Mobile Telematik-Applikation zur Visualisierung des Fahrverhaltens während der Fahrzeugführung
- Eran Amir: Experimenteller Dokumentarfilm über die algorithmische Revolution, basiert auf einer Reihe von Interviews mit Frieder Nake
- Vincent Brinkmann: Entwicklung eines 3D-Druckverfahren für Negativsilikonformen im Kunstguss
- Lena Knaudt: Eine Reflexion zum Normativen
- Mathias Lam: Untersuchung zeitversetzter Kommunikation zweier Personen mittels Schmuck
- Peter Buczkowski: Biologisch inspirierte Gestaltung digitaler Medien
- Dennis Siegel: Integriertes Fahrradalarmsystem mit RFID
- Florian Born: Modulares Eingabesystem für Multitouchgeräte über physikalische Bedienelemente zur Anpassung universeller Parameter
- Philip Wagner: Das Wesen des Teils
- Jonas Otto: Emotional Biomechanics - Äquivalenzen und Überschneidungen von biologischen und digitalen Strukturen anhand von Vorgängen aus der Sensorbionik
- Henrik Lippke: The Nth - Eine Beschäftigung mit Maschinen, Gesellschaft und der Frage nach dem Sinn.
- Malte Buttjer: Bark Arcade - Alternativer Automat für Interaktive Unterhaltung
- Nikkel Blaase: Die Glaubensmaschine
- Marcel Helmer: Mapping by Time
- Henrik Nieratschker: Unstable Products
Master
- Antonio Palacios: Audio Virology
- Jonas Otto: Natural Language Processing – Data mining am Beispiel Faust I
- Steven T Wong: Kinetic Architecture with Digital Projection Mapping – Shape Shifting Projection Surfaces
- Jasna Dimitrovka: Suspension of a Wish: Performing Machines and Extracted Props
- Youyou Yang: Working for Wes Anderson
- Lucas Odahara: The Berry Blue
- Eliana Corredor: Sensing otherness: A toolkit for tangible non-verbal communication
- Ray Tzeng: New Dog New Tricks - Human-Robot Interaction and Appearance Design of a Ball Playing Robot
- Luiza Prado: A Protected Life - Speculations on object-mediated relationships
- Pedro Oliveira: The Shape of Live that Never Came - A speculative approach to the future of live musical performance
more theses
a more comprehensive list of supervised bachelor and master theses can be found on the Digital Media website: